Damclub Huizum heeft een goed bezette onderlinge competitie.
Dit is de basis voor een leuke vereniging.
Er wordt gespeeld in één grote groep.
Iedere speler speelt in die groep in de categorie van zijn eigen speelsterkte, maar kan verder gewoon clubkampioen worden.
De behaalde punten worden gedeeld door het aantal gespeelde partijen. Het hieruit voortvloeiende gemiddelde bepaalt de plaats in de ranglijst.
Het tegenstandersgemiddelde
(alle gemiddeldes van de tegenstanders, die je hebt gehad, opgeteld en gedeeld door het aantal tegenstanders) weegt mee in de rangschikking.
De computer paart de opgekomen spelers aan de hand van het eigen gemiddelde in de ranglijst.
De onderlinge competitie is niet alleen een leuk avondje uit voor jong en oud, maar het is ook een goede training voor dammers, die beter willen worden. Hopelijk zetten ook in de toekomst veel sterke dammers in Friesland de stap naar de onderlinge van Damclub Huizum.
(invoer via Toernooibase
van Piet Bouma.
Kies na opening van de pagina voor achtereenvolgens:
PFDB + Onderlinge Competitie Huizum + hoofdklasse om de stand en de uitslagen te bekijken)
Competitie seizoen 1999-2000
Seizoen 2000-2001